Beli Barang Dapur Rm1882.16???

Bil barang dapur erat RM1900!


Tular di FB baru-baru ini memaparkan resit hampir RM1900, padahal troli tidak penuh pun! Ikuti penjelasan di bawah:


Terkejut cashier dan saya bila bil full RM1882.16. Cashier lelaki tersebut tanya saya, betul ke abang beli harga banyak ni? Saya jawab, takkan la barang dapur dan kuliner sampai macam tu harga dia?

Dia kemudian minta santunan seorang staf wanita yang ada berdekatan. Dia tengok barang dalam troli yang dah siap dalam plastik. Saya tanya, nak kena letak balik ke semua barang? Cashier cakap tak perlu dan minta saya tunggu sekejap. Lepas mampu give away rupanya Serai silap letak harga sampai RM1746.

Lalu staf wanita terbabit pergi ke bahagian label tanda harga di bahagian sayur untuk mampu harga yang betul dan ianya RM0.45 sahaja. Saya secara berseloroh tanya, “andai kata, saya terbayar dulu tadi (sebab guna kad), boleh refund ke?”. Cashier jawab, jikalau abang dah swipe bayar tadi, memang sayalah yang bertanggungjawab kena ganti.

Apapun tahniah pada mereka berdua kerana selesaikan kasus ini dengan pantas dan baik tanpa membiarkan pelanggan tunggu lama.

Disclaimer : Daun ketum atas serai tu daun ketumbar ya tuan puan. Kang tak pasal Tesco saman aku. 😂

Kredit: Fahmi Jamil via Facebook


Belum ada Komentar untuk "Beli Barang Dapur Rm1882.16???"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel